En helhetlig tilnærming til digital tilstedeværelse og synlighet er viktig.
Digital markedsføring har blitt en hjørnestein i enhver virksomhets suksess. Formålet med digital markedsføring er å effektivt nå ut til målgruppen din, øke synligheten av virksomheten eller produktet ditt, bygge merkevarebevissthet, øke trafikken til nettstedet ditt, generere verdifulle leads, og ikke minst, øke salg og konverteringer.
Din digitale strategi bør være basert på nøye analyser og innsikt. Å kjenne målgruppen din, forstå deres behov og søkevaner, og deretter tilpasse markedsføringen deretter, er avgjørende for å lykkes i dagens digitale landskap.
For å oppnå disse målene er det avgjørende å forstå hvem som besøker nettstedet ditt og hvor mange som gjør det. Å vite hvordan søkemotorer oppfatter virksomheten din er også av essensiell betydning. Hvilke søkeord bruker dine potensielle kunder når de søker etter tjenestene eller produktene du tilbyr? Dette er spørsmål som digital markedsføring og søkemotoroptimalisering (SEO) kan gi svar på.
Søkemotoroptimalisering (SEO) bør komplementeres med søkemotormarkedsføring (SEM). Dette består i å betale for søkeord slik at man får en en høy plassering i for eksempel Google og Bing.
Både private, bedriftsledere, beslutningstakere og ansatte er på Facebook og Instagram. Annonsering i SoMe er kostnadseffektivt og lar deg treffe akkurat din målgruppe.
1. Innsikt
Før man iverksetter tiltak må man ha god innsikt for å kunne ta riktige avgjørelser både i valg av strategi og hvilke virkemidler man skal bruke.
Innsikt får man av en digital analyse man kan bestille hos oss. Dette går på analyse av eksisterende nettside, kunder, konkurrenter og søkeord.
2. Rådgivning
Basert på analysen vil vi legge frem råd om tiltak, strategi og virkemidler. Det kan være utbedring av nettside, tiltak i forbindelse med Google eller ulike former for digital annonsering.
3. Gjennomføring av tiltak
Sammen med våre samarbeidspartnere kan vi gjennomføre en digitalisering av markedsføringen. Dette kan beste av produksjon av nettsider, annonsekampanjer i Google, Bing og sosiale medier eller en effektivisering av hvordan kommunikasjonen med markedet foregår digitalt,
Trafikk på nettsiden og respons på markedsføringstiltak bør måles i sanntid. Dette gir god innsikt i kundene, deres preferanser og vaner. Digitale tiltak kan måles med stor nøyaktighet.
Fagansvarlig:
En velutviklet digital markedsføringsstrategi, kan hjelpe deg med å oppnå dine forretningsmål og øke suksessen din på nettet. Kundeinnsikt gjennom analyse er nøkkelen til å utvikle en helhetlig strategi som vil påvirke alle aspekter av virksomheten din.
Vi utfører analyse av din virksomhets digitale fotavtrykk og hjelper deg med å finne ut hvilke tiltak som må utføres, slik at kundereisen blir strømlinjeformet, og at virksomheten blir synlig der kunden befinner seg eller søker etter dine tjenester,
Våre tjenester