Kjetil har et brennende engasjement for å skape verdier sammen med andre. Det som ligger Kjetils hjerte nærmest, er å gjøre gode analyser, og med bakgrunn i dette finne frem til de riktige, konkrete tiltakene framover. Kan denne prosessen og målbildet i tillegg visualiseres på en interessant måte slik at alle drar i samme retning, ligger alt til rette for å skape lønnsom vekst.
Med om lag 100 produktlanseringer og relanseringer i det norske dagligvare- og storhusholdningsmarkedet har Kjetil bred erfaring med hva som skal til for å lykkes i markedet, hvordan man forvalter en produktportefølje, bygger merkevarer og skaper lønnsom vekst.
Kjetil finner stor glede i å lære bedrifter å kjenne og forstå det markedet de konkurrerer i, for deretter sammen å finne konkrete løsninger på hvordan bedriften kan styrke sin posisjon, ta veivalg og vokse:
Hvem er konkurrentene? Hva er bedriftens konkurransefortrinn? Hva skjer i tilstøtende eller lignende bransjer? Hvilke behov har kundene? Hvilken innsikt har vi om dem? Hvordan er bedriften posisjonert?
Yrkesmessig bakgrunn:
HOFF SA – Markedssjef, Markedsdirektør og Salgsdirektør
Orkla ASA – Brand manager
Forsvaret – Befalsskole instruktør og lagfører
Utdannelse:
Norges Handelshøyskole NHH – Siviløkonom/Master i Strategi og ledelse
University of Waikato, New Zealand – utveksling fra NHH